Terug naar ziekte

Vaccineren of niet?

mijnkind Bericht door: mijnkind
Geplaatst op: 14-08-2012 om 12:08

Er zijn ouders die er specifiek voor kiezen om hun kindje niet te laten vaccineren en om bepaalde vaccinaties over te slaan. Hier kunnen allerlei redenen voor zijn: geloof, wantrouwen ten opzichte van de vaccinfabrikaten, of persoonlijke redenen.

Naar aanleiding van de reacties op: kinderziekte. Hoe sta jij hier tegenover? Het is voor sommige ouders een hele lastige afweging. Ook bestaan er crèches die kinderen niet toelaten als ze bepaalde vaccinaties missen.
Waarom laat jij je kindje juist wel of juist niet vaccineren?

  • usericon

    Ik ben benieuwd.Ik denk dat dit een heel nuttig forum word.

  • usericon

    Wij hebben onze kinderen niet laten vaccineren,nadat we ons zelf verder hadden geïnformeerd naar aanleiding van het lezen van vaccinaties doorgeprikt.Wel zullen ze beide een paar inentingen krijgen.
    verder.

    Wij zijn er van overtuigd dat er ziektes nog bestaan en ontstaan door inenten.
    Wij zijn er van overtuigd dat we door de inentingen de mens steeds zwakker maken.
    Wij zijn er van overtuigd dat de explosie aan kinderen met autisme mede door inenten komt.
    Wij zijn er van overtuigd dat een gezond kind dat de bof krijgt hier stekker van word als kinderen die gevaccineerd zijn.
    Niet alle ziekten waar we tegen inenten zijn gevaarlijk.
    Er zijn groepen mensen die niet inenten en waar geen autisme en 5de en 6de ziekte
    voorkomen.
    En verder zien we helaas dat het aantal inentingen enorm toe blijft nemen,wij gaan dezelfde
    kant op als Amerika waar het aantal gevallen met autisme explosief is gestegen in gelijke
    tred met de inentingen.Er zijn landen meer landen die veel minder inentingen geven en toch zijn ze gezond zelfs in minder hygiënische omstandigheden.

    Zo genoeg om over te discussiëren lijkt me zo

  • usericon

    Ik denk dat dat ieders eigen keuze is. Ik ben het helemaal niet eens met Michiel.
    Sinds er gevaccineerd word zijn er veel minder slachtoffers. Verschillende ziektes komen zelfs bijna niet meer voor.
    In landen waar onvoldoende word gevaccineerd blijven slachtoffers vallen omdat ze niet goed beschermt zijn.
    En je zegt dat de lijst inentingen als maar groter word. Dit komt onder andere doordat mensen reizen en op die manier ziektes mee kunnen nemen.

  • usericon

    Het is absoluut ieder zijn eigen keuze,alleen weten veel mensen dit niet omdat de grootste groep ervan uit gaat dat het verplicht is.
    Sinds er betere hygiëne is zijn er minder slachtoffers.dat er minder slachtoffers zijn door inenten is een vals gevoel van veiligheid,immers sommige ziektes steken de kop weer op juist door inenten terwijl ze bijna verdwenen waren.
    Inentingen voor kinderen worden niet groter door het reizen dit zijn vaak ook andere inentingen die je dan neemt.Dit heeft niks met inenten van kinderen te maken.
    Het feit is dat in alle ons omringende landen(westerse landen met hoge welvaart) minder word ingeënt.En de gevolgen van ziektes zijn niet slechter.
    Er is in elk geval een duidelijke oorzaak en dat is de macht van de farmaceutische industrie in Nederland.En dat het ouders schijnbaar weinig interesseert.
    En natuurlijk het economische motief.

    Ik heb me er in verdiept omdat dat het minste is wat ik kan doen voor iemand een spuit in mijn kinderen zet immers terugdraaien kan niet meer.Ik vind het een gemiste kans dat er maar zo weinig ouders zijn die zich omwille van hun kind hierin verdiepen en het doen zonder erbij na te denken,terwijl de overheid doet alsof het verplicht is

  • usericon

    Geplaatst door michiel op 14-08-2012 om 17:27:28
    Het is absoluut ieder zijn eigen keuze,alleen weten veel mensen dit niet omdat de grootste groep ervan uit gaat dat het verplicht is.
    Sinds er betere hygiëne is zijn er minder slachtoffers.dat er minder slachtoffers zijn door inenten is een vals gevoel van veiligheid,immers sommige ziektes steken de kop weer op juist door inenten terwijl ze bijna verdwenen waren.
    Inentingen voor kinderen worden niet groter door het reizen dit zijn vaak ook andere inentingen die je dan neemt.Dit heeft niks met inenten van kinderen te maken.
    Het feit is dat in alle ons omringende landen(westerse landen met hoge welvaart) minder word ingeënt.En de gevolgen van ziektes zijn niet slechter.
    Er is in elk geval een duidelijke oorzaak en dat is de macht van de farmaceutische industrie in Nederland.En dat het ouders schijnbaar weinig interesseert.
    En natuurlijk het economische motief.

    Ik heb me er in verdiept omdat dat het minste is wat ik kan doen voor iemand een spuit in mijn kinderen zet immers terugdraaien kan niet meer.Ik vind het een gemiste kans dat er maar zo weinig ouders zijn die zich omwille van hun kind hierin verdiepen en het doen zonder erbij na te denken,terwijl de overheid doet alsof het verplicht is

    Nogmaals ben ik het eens dat men kritisch moet blijven kijken.. Toch ben ik het met een aantal stellingen van Michiel niet eens.. Vaak zijn de veronderstellingen over de gevolgen van vaccineren niet altijd wetenschappelijk bewezen en onderzocht.. Inderdaad is er een toename van kinderen met autisme maar ik vraag mij af of die toename te wijten is aan de vaccinaties of onze levensstijl of toename van de bevolking, wat ook toename geeft van kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum.. Ze zijn er altijd geweest.. De mens is nu eenmaal heel divers. Wij zien het als stoornis als ze niet binnen de geldende norm vallen, en zich niet kunnen conformeren aan de geldende leefregels..
    Gelijk heb je dat sommige vaccinaties niet nodig zijn maar tegenwoordig mag men niet meer ziek zijn.. Mag men geen pijn meer hebben.. We zijn met zijn allen ook veeleisend geworden. We moeten perfect zijn.. De farmaceut speelt daar op in, of heeft ons afhankelijk gemaakt.. Een leuk artikel is min of meer over geschreven hier op de site.. http://www.mijnkind.com/column/caroline/2-het-medicijnentijdperk.html

    Verder wil ik nog benadrukken dat er mijn inziens geen nieuwe ziektes zijn ontstaan door de vaccinaties maar dat virussen de vervelende gewoonte hebben om te kunnen evolueren, oftewel veranderen.. Ze hebben net als de mens een grote drang tot overleven.. One way or the other......:)

  • usericon

    Even een aanvulling.Er is al wetenschappelijk gefundeerd bewijs dat het verband tussen inenten en autisme aantoont!(In Amerika is dit recentelijk weer in het nieuws geweest dat het probleem toeneemt)
    Ik denk al zou er maar een kleine kans zijn dat dat de oorzaak is dan vind ik het al een goede reden om er het niet te doen.
    Ik vind ook niet dat je er geen moet doen, maar pas later en niet allemaal.Waarom moeten we er in Nederland zoveel geven terwijl de kinderen in omliggende landen met minder net zo gezond zijn?Bovendien zijn de samenstellingen in Duitsland vaak veiliger wat toevoegingen betreft,waarom kan dat hier niet?is dat omdat men in Duitsland kritischer is?Het gebruik van biologische geneesmiddelen is daar veel normaler als hier( voorbeeld)
    Er zijn in elke geval twee ziektes die door in enten te zien zijn,kan natuurlijk zijn dat ze er waren maar door de inentingen als zodanig door het lichaam herkend worden en dat daardoor de reactie(symptomen)te zien zijn.


  • usericon

    Michiel.. is het niet zo dat de hulpstoffen ervoor zorgen dat er stoornissen in de hersenen ontstaan.. Niet zozeer het feit dat we vaccineren.. Met vaccinatie krijgen we een stof binnen maar in dode toestand waar weerstand tegen opgebouwd gaat worden.. Hiermee richt de stof geen schade maar bouwen wij wel antistoffen op om zo bewapend te zijn tegen de actieve ziekte zoals de Bof (o.a.) die vooral bij mannen voor problemen kan zorgen.
    Ik ben door jou opmerking over het onderzoek in Amerika eens gaan struinen op het internet en kwam erachter dat het de conservering, zijnde "thimerosal", is die voor autisme zorgt omdat deze stof een hoog gehalte aan kwik bevat.. Toch zijn er ook weer mensen die dat tegen spreken..
    Inderdaad is het percentage mensen met een autistische stoornis gestegen maar ook is het percentage van de totale wereldbevolking gestegen.. Is daar rekening mee gehouden? Afijn..je hebt een mooi onderwerp ter sprake gebracht maar laat mensen alle info zien hieromtrent zodat ze een juiste keuze kunnen maken.. Men moet weten waarom niet vaccineren en of er b.v. alternatieve zijn, maar ook wat de gevolgen van het niet vaccineren kunnen zijn.. Van alle kanten belichten..

    Nog even als aanvulling zegt de natuurgeneeskunde dat de stapeling van ongewenste stoffen in de hersenen te verminderen is of zelfs geheel kan verdwijnen door alleen biologische en ongeraffineerde producten te nuttigen... Maar ook sommige voedingmiddelen of manier van bereiden te veranderen.. De magnetron is dan b.v. uit den boze...

    waar moeten we in deze tijd van zoveel informatie nu naar kijken, en wie moeten we vertrouwen.. Wat is juist.. Een hele taak voor de doorsnee ouder....

Plaats een reactie

Zelf een opmerking of een tip? Plaats hier je comment en geef jouw advies!

 



  • :)
  • :)
  • :D
  • :D
  • :D
  • :(
  • :(
  • :o
  • :x
  • :s
  • 8)
  • :p
  • ;)
  • :$
  • :'(
  • :')

captcha